Thursday, July 03, 2008
Sappi - Ideas That Matter
Schoolopdracht
Dit is een opdracht geweest voor de Sappi - Ideas That Matter wedstrijd. Sappi is een grote fabrikant van diverse soorten papier. Bij deze wedstrijd is het de bedoeling dat je in samenwerking met een v.z.w. een campagne voorstel maakt. Deze campagne kan je dan indienen bij een Sappi kantoor en een jury van vakbekwame mensen selecteert de beste campagnes. Deze worden dan gefinancierd door Sappi.
Mijn 'partner' voor deze opdracht was de v.z.w. GRiP. GRiP is een organisatie die zich inzet voor de gelijke rechten voor iedere persoon met een handicap. Als uitgangspunt ben ik vertrokken vanuit het feit dat deze groep mensen op papier weliswaar gelijke rechten geniet, maar dit in de praktijk meestal bitter hard tegenvalt. Op dit gegeven ben ik verder gaan denken en uiteindelijk ben ik tot het volgende concept gekomen: door middel van alledaagse situaties mensen even stil laten staan bij het feit dat deze situaties niet voor iedereen even alledaags zijn. Zo kopen wij bijvoorbeeld een Golden Retriever hond voor de kinderen, omdat ze 'zo lekker speels zijn'. Sommige mensen hebben deze honden nodig om op bepaalde plekken te komen. Campagne bestaande uit 3 affiches, vergezeld van boomerang kaarten en stickers.
In samenwerking met v.z.w. GRiP.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment